Перейти до контенту

Середньодніпровський шлюз

 
Розробку проекту Дніпродзержинського судноплавного шлюзу було виконано Українським відділенням «Гідропроекту» ім. Жука м. Харків. В 1956 р. розпочалися роботи будівельним управлінням «Дніпробуд» по спорудженню шлюзу. 06 квітня 1963 року об’єкт пустили в експлуатацію.
Дніпродзержинський однокамерний шлюз служить для подолання суднами зосередженого перепаду рівнів води у створі греблі Дніпродзержинської ГЕС. В напірний фронт входять стіни камери шлюзу, верхня голова і лівий устій нижньої голови. Камера шлюзу висунута в сторону верхнього б’єфу. Особливістю компоновки є відсутність земляної вставки між шлюзом і будівлею ГЕС. До складу судноплавних споруд Дніпродзержинського шлюзу входять:
- дві дамби - хвилеломи ( прямолінійна та   криволінійна),
- верховий пірс, пали (прямолінійний з   лівого боку і криволінійний з правого),
- судноплавній шлюз, що складається з   верхньої та нижньої голів і камери шлюзу,
- низовий пірс, пали (прямолінійний з лівого боку і криволінійний з правого).